Gyerekcoaching

Mit nyújthat neked a gyerekcoaching?

Kikkel foglalkozom?

Elsősorban kisiskolás gyerekekkel és kamaszokkal foglalkozom megoldásfókuszú coaching módszerrel és az érzelmi intelligenciát fejlesztő feladatokkal.

A coaching segítségével elindul egy folyamat, aminek hatására elkezdenek változni a gyerekek, a kamaszok, és így a körülöttük lévő emberek, és szűk környezetük is. A cél, hogy egy idő után önállóan, külső segítség nélkül tudjanak haladni az úton, amin kezdetben együtt indulunk el.

Ebben segít nekik a kérdezéstechnika és a sok pozitív megerősítés. Számba vesszük az erősségeiket, rendezzük a fejükben kavargó gondolatokat, kérdéseket, válaszokat, amik arra tanítják őket, hogy gondolkodjak, megoldást találjanak önmagunknak. Hosszabb távon ez megerősíti az önbizalmukat, a saját magukban való hitet és megtanulják elfogadni és szeretni önmagukat.

A leggyakoribb és legfontosabb helyzetek, amiben segítséget nyújthat a gyerekeknek:
  • önbizalomnövelés, erősségek tisztánlátása
  • szorongás-, félelem-, feszültségoldás
  • lelkesebb tanulás, jobb magatartás az iskolában
  • könnyebb beilleszkedés, kapcsolódás az osztálytársakhoz
  • visszatalálni az emberi kapcsolatokhoz, igaz barátságokhoz a virtuális világ helyett
  • könnyebb kommunikáció a barátokkal, testvérekkel, szülőkkel
  • az érzelmek felismerése önmagukban, másokban, azok kezelése
  • éjszaka jobb alvás, kipihentebb nappalok

Mi történik egy találkozó során

Sok – sok kérdést teszek fel és kíváncsian hallgatom a válaszokat. A gyerekek őszinte válaszai segítenek abban, hogy átlássuk közösen, mi az, amihez másként kell hozzáállniuk, másként kell ránézniük, hogy ezáltal könnyebbnek érezhessék a napjaikat és a problémákból kihívások legyenek. Hosszabb távon egy új gondolkodásmódot alakítunk ki, ami segít pozitívan tekinteni a hétköznapokra.

Kisebb feladatokat adok, amik hol viccesek, hol elgondolkodtatóak. Fényképekkel, kártyákkal, rajzokkal dolgozunk, amik abban segítenek, hogy könnyebb legyen szavakba formálni a megoldandó helyzethez tartozó gondolatokat, érzéseket.

Mi történik egy találkozó során

Sok – sok kérdést teszek fel és kíváncsian hallgatom a válaszokat. A gyerekek őszinte válaszai segítenek abban, hogy átlássuk közösen, mi az, amihez másként kell hozzáállniuk, másként kell ránézniük, hogy ezáltal könnyebbnek érezhessék a napjaikat és a problémákból kihívások legyenek. Hosszabb távon egy új gondolkodásmódot alakítunk ki, ami segít pozitívan tekinteni a hétköznapokra.

Kisebb feladatokat adok, amik hol viccesek, hol elgondolkodtatóak. Fényképekkel, kártyákkal, rajzokkal dolgozunk, amik abban segítenek, hogy könnyebb legyen szavakba formálni a megoldandó helyzethez tartozó gondolatokat, érzéseket.

Mi történik egy találkozó során

Sok – sok kérdést teszek fel és kíváncsian hallgatom a válaszokat. A gyerekek őszinte válaszai segítenek abban, hogy átlássuk közösen, mi az, amihez másként kell hozzáállniuk, másként kell ránézniük, hogy ezáltal könnyebbnek érezhessék a napjaikat és a problémákból kihívások legyenek. Hosszabb távon egy új gondolkodásmódot alakítunk ki, ami segít pozitívan tekinteni a hétköznapokra.

Kisebb feladatokat adok, amik hol viccesek, hol elgondolkodtatóak. Fényképekkel, kártyákkal, rajzokkal dolgozunk, amik abban segítenek, hogy könnyebb legyen szavakba formálni a megoldandó helyzethez tartozó gondolatokat, érzéseket.

Amit nyújtani tudok

Kisiskolásoknak és kamaszoknak egyaránt

Amit nyújtani tudok

Kisiskolásoknak és kamaszoknak egyaránt

Minőségi közös időt

amiben szeretetet, kedvességet, bizalmat, tiszteletet, elfogadást, megértést és őszinteséget adunk egymásnak.

Segítek abban, hogy kialakuljanak a stratégiái, eszközei

amik által a nehézséggel jobban boldogul, eléri a céljait.

Egy helyet, ahol úgy érezheti kritika nélkül elfogadják

nyugalomban gondolkodhat, megpihenhet.

Keress bátran és igyekszem segíteni

kisiskolás gyermeked esetén, ha
  • szorongás, feszültség érzése van és sokat fáj a pocakja
  • félelmei, rossz szokásai gátolják a kiegyensúlyozottságát
  • elfogyott a lelkesedése a tanuláshoz és jobb jegyeket szeretne, jobb magatartást a suliban
  • gyakran keveredik veszekedésbe, verekedésbe
  • nem sikerül kapcsolódni senkihez, nincsenek barátai, pedig szeretné, hogy ő is számítson, fontos legyen a közösségben, otthon
  • rövid ideig tud figyelni az órákon, sokszor érzi magát úgy, hogy szomorú, elkeseredett, csalódott, nincs kedve enni, nincs étvágya
  • nem tud a rossz álmok vagy folytonos felébredés miatt aludni
kamaszgyermeked esetén, ha
  • magányos, nem ért szót a szüleivel, barátaival, mert a világ idegesítő és érthetetlen
  • úgy látod elmenekülne a világból, de azt sem tudja hova
  • éjszaka nem tud aludni és fáradtan ébred
  • az iskolát egy felesleges életet megkeserítő intézménynek tartja
  • úgy érzi az élet semmit nem ér, jobb lenne, ha vége lenne itt és most
  • úgy látja kihasználják a társai, pedig azt hitte róluk, hogy a barátai
  • rágja a körmét, mert szorong
  • a telefon a társa és úgy érzi, ha kikapcsolja eltűnik a világból, és többé nem lesznek barátai
  • azt gondolja, hogy Anyu és Apu túl sokat vagy mást vár tőle, mint amit Ő szeretne
  • meg akar felelni mindenkinek, de közben el akarja rejteni, mit érez és gondol valójában.

Seres Ildikó vagyok

végzettségemet tekintve közgazdász, gyerekekkel, kamaszokkal és szüleikkel foglalkozó megoldás-fókuszú coach, life-coach és jelenleg érzelmi intelligencia-fejlesztő és személyiségfejlesztő szakember képzésen veszek részt.

Budapest